Sadamaraudteele rajatav sademeveetorustik hakkab vähendama üleujutusohtu Riia tänava viaduktil.

AS Tartu Veevärk sõlmis sademeveetorustiku rajamiseks ehituslepingu riigihankel soodsaima pakkumise OÜ-ga Põdra Maja, lepingu maksumus on ligi 1,4 miljonit eurot pluss käibemaks.

Uus sademeveetorustik rajatakse suurte valingvihmadega kaasneva üleujutusohu vähendamiseks Riia tänaval ja seal asuva raudteeviadukti all. Sajuvee ärajuhtimise võimekus paraneb lisaks Riia-Vaksali viaduktile ka kogu läheduses asuvas arenevas piirkonnas. Ühtlasi luuakse lahkvoolse sajuvee eelvool Väike kaare raudtee tunnelile, Tammelinnale ja Ropka linnaosale.

1,4 meetrise läbimõõduga ja enam kui kilomeetri pikkune sademeveetoru rajatakse arendamise kavaga kooskõlas sadamaraudtee koridori. Tööde lõigus suletakse sadamaraudtee lõiguti kõigile liiklejatele.

Tööd toimuvad Väike-Kaare raudtee ülekäigust kuni Tähe tänavani, kus uus torustik suubub Tähe tänava isevoolsesse sademeveekollektorisse. Ehitustööde tegemine on kavandatud käesolevasse aastasse, taastmistööd võivad jääda ka 2026. aasta kevadesse. Pärast ehitustööde lõppu taastatakse nii kergliiklustee kui ka sadamaraudtee haljastus.

Tööde järelevalve leping sõlmiti OÜ-ga Infragate Eesti maksumusega 21 768 eurot pluss käibemaks.

Ehitustööde ja järelevalve tegemist kaasfinansteeritakse 0,845 miljoni euroga Euroopa Liidu vahenditest SA KIK toetusmeetmest “Kombineeritud sademeveesüsteemid“.

Lisainfo: AS Tartu Veevärk juhataja Toomas Kapp, tel 50 43415

Sadamaraudtee sajuveekollektori rajamine Riia mnt ja Väike-Kaare vahele. 2020 aasta.